كشفت الفنانة المصرية أنغام أنها إنتهت من تحضير أغنية جديدة مع الشاعر أمير طعيمة وهي بعنوان "عن فرح غايب" من توزيع طارق مدكور وسوف تطرح الأغنية قريبا "سنغل".

ويقول مطلع الأغنية: "عن فرح غايب .عن قلب دايب .. و عن حبايب .. كانوا هنا".

يذكر أن الفنانة أنغام أحيت حفلاً مؤخراً ضمن فعاليات "هلا فبراير" في الكويت، وغادرت المسرح مرتين بسبب عدم حضور الجمهور في الموعد المحدد.

في المرة الأولى قالت أنغام على المسرح: "يمكن أنا طلعت بدري شوية. أعمل إيه؟ أنا ممكن ارتاح دقيقة لغاية ما الناس كلها تتفضل. بعد إذنكم"، وبعد 10 دقائق عادت أنغام لكن المقاعد لم تكن ممتلئة، فقالت: "بلغوني تاني إنه في ناس برا وأنا لازم أدخل مرة تانية لحد ما الناس وبعدها عادة مجدداً أنغام إلى المسرح، وتابعت: "ممكن يكون اللي حصل خير ليا، لأن كان ممكن يتقال إن أنغام اتأخرت على جمهورها. وده غالباً اللي بيحصل كل مرة، إني بكون موجودة في المسرح ويتقال عني إني متأخرة". أضافت: "طلعت في الميعاد اللي ملتزمة بيه وبعتذر عن اللي حصل مع أنه مش ذنبي. فأنا اتعلمت من طفولتي ومن وقوفي على مسارح كتيرة إن معاد الأوبرا نلتزم بيه بصرف النظر الجمهور دخل أو مدخلش. فأنا بعتذر لكم عن ذنب ما ارتكبتهوش. لكن مزاجي اتغير. فأنا كنت طالعة فرحانة جداً وكانت وحشاني الكويت ولأني هغني على هذا الصرح العظيم".