عبرت الممثلة المصرية يسرا بكلمات مؤثرة عن امتنانها لكل من ساهم في المعرض الذي أقيم استثنائياً تكريماً لها بعنوان "يسرا.
. 50 سنة سينما"، وذلك ضن فعاليات مهرجان الجونة السينمائي بدورته الثامنة.
وفي التفاصيل نشرت يسرا على صفحتها على موقع التواصل الإجتماعي، لقطات من الحدث وكتبت تعليقاً: "بشكر كل الناس اللي وقفوا جنبي… أصحابي، حبايبي، عيلتي، وكل التيم الجميل اللي اشتغل بحب وإخلاص عشان يطلع المتحف بالشكل العظيم ده.اللي اتعمل ماكانش مجرد تكريم لمشوار ٥٠ سنة، هو احتفال بمشوار مليان شغل، وتعب، وحب، وذكريات عمر ماتتنسيش.كل تفصيلة كانت مليانة روح… روح الناس اللي بتحبني وبتدعمني بجد.. من أول الفكرة لحد يوم الافتتاح، كنت شايفة تعبكم، حماسكم، وإيمانكم بيا، وحبكم اللي مالي الدنيا حوالياشكرًا من قلبي لكل حد شارك، ساعد، أو حتى قال كلمة حلوة من قلبه.بحبكم من قلبي…وحقولها دايمًا: إنتوا جزء من الحكاية دي، من سنين عمري ، ومن فرحتي".

























